13 kwietnia w kawiarni Turkawka odbyło się pierwsze spotkanie Przedsiębiorców Społecznych i liderów opinii z różnych środowisk biznesowych - przyszlymi Ambasadorami. Krótkie autoprezentacje pozwoliły wszystkim uczestnikom Pilotażu programu Ambasadorzy Przedsiębiorczości Spolecznej poznać się wzajemnie. W spotkaniu wzięły udział także osoby wspierające inicjatywę alenie będące aktywnymi uczestnikami Pilotażu.
W trakcie spotkania powołano siedem zespołów, w skad któych wchodzi Ambasador i Przedsiębiorstwo Społeczne.
Są to:
Iwona D. Bartczak i Spółdzielnia Zbuczynianki
Justyna Błaszczyk i sklep charytatywny Niewykluczone.com
Jacek Kalinowski i Spółdzielnia Relaksownia
Małgorzata Napierała-Vincent i Fundacja Zielony Horyzont
Artur Nowak-Gocławski i Rano zebrano
Paweł Sito i Spółdzielnia Fajna Sztuka
Jacek Wiechetek i Spółdzielnia Integracja (Klubokawiarnia Turkawka)
Zespoły te do 27 kwietnia 2015 r. przygotują krótkie opowieści o przedsiębiorstwie społecznym i stojących za nim ludziach. Historie te powinny być ciekawe, poruszające i zapadać w pamięć, tak aby osoby je słyszące od Ambasadorów poczuły chęć dzielenia się tymi opowieściami z kolejnymi osobami.
W tym celu członkowie zespołów powinni się lepiej poznać i wspólnie pracować nad opowieściami.
Ta opowieścia będzie krótka – 5 minutowa prezentacja sprzedażowa z wykorzystaniem prawdziwej historii odziałalności społecznej PS (tzw. storytelling).
Organizatorzy akcji będą monitorować ten proces oraz pozostaną do dyspozycji zespołów jako ewentualne wsparcie.
Wszystkie opowieści zostaną zaprezentowane na spotkaniu 27 kwietnia 2015r.. Po prezentacjach odbędzie się dyskusja, podczas której każdy z zespołów będzie mial okazję usyszec opinie od pozostałych Ambasadorów na temat pzrygotowanej opowieści..
Opowieści każdego z PS będą mogly być wykorzystywane przez wszystkich Ambasadorów, jak i PS w trakcie oraz po zakończeniu Pilotażu.
Po spotkaniu podczas którego zostana zaprezentowane opowiesci kolejnym krokiem będzie opowiadanie ich przez Ambasadoróww swoich środowiskach.
Ambasadorzy nie będą angażowac się bezpośrednio w pozyskiwanie zamówień dla PS, jednak polecac je będą potencjalnym klientom i tworzyc okazje do kontaktów sprzedażowych. Działania te mają umożliwić poznanie i zbudowanie osobistych relacji klientów z PS z potencjalnymi klientami.
Pilotaż ma na celu dotarcie PS do potencjalnych klientów - zarówno indywidualnych, jak i firmowych - z informacją, że przedsiębiorstwa społeczne oferują produkty i usługi PS są na wysokim poziomie, a kupowanie u nich pomaga realizować konkretne cele społeczne.
Podsumowanie pilotażu odbędzie się pod koniec czerwca 2015 r. Uzyskana wiedza i opinie umożliwią zaprojektowanie i uruchomienie Programu referencyjnego budującego sieć sprzedaży dla przedsiębiorstw społecznych.
Więcej informacji: ambasadorzyps.pl oraz facebook.com/ambasadorzyps
Aby zobaczyć zdjęcie w większym formacie - należy kliknąć w miniaturkę: