Czy wszyscy mają dziś autyzm? zapytam przewrotnie...czy brak mowy i zaburzenia sensoryczne to zawsze autyzm? Jaka jest etiologia takich zachowań dziecka? ma autyzm jeśli nie patrzy każdemu w oczy?
Rozsądny terapeuta nie będzie chciał udzielić odpowiedzi na każde z tych pytań a uczciwość terapeutyczna powinna chociaż pozwolić przyznać się do braku pewności co do odpowiedzi na te pytania.
Czy mamy prawo etykietować wszystkich "jak leci" autyzmem....czy analizujemy konsekwencje wynikające z postawienia dziecka i rodziców przed takim drogowskazem?
Zdaję sobie sprawę że wiele osób odpowie...
ale przecież jak "wpiszą mu autyzm" to będzie miał dotację i szansę na terapię, to nic złego....
zapewne nic, jeśli trafi w miejsce, które nie wciśnie dziecka w kolejny gotowy szablon pakietów, sekwencji,zadań uszytych pod hasło "autyzm" właśnie.....
Dzisiaj pozwoliłam sobie na troszkę emocjonalnej prywaty, indywidualizujmy potrzeby dzieci, programy terapeutyczne, odcinajmy się od od hasła " pewnie ma autyzm bo...." szukajmy tych znaków-kluczy, które pozwolą otworzyć dziecko, wiem z doświadczenia ,że wiele razy się to udaje bez sztampy terapeutycznej.
Czasem mam wrażenie ,że gdybyśmy dobrze poszukali w sobie to prawie każdy z nas na różnych etapach rozwoju był doskonałym przykładem spektrum autyzmu ;)
Nawołuje do zachowania rozsądku Siostry i Bracia terapeuci :)
Macie moc i używajcie jej rozsądnie :)
pozdrawiam
Ewa Bielecka-Nowakowska
https://www.facebook.com/Logolekcje/?hc_ref=PAGES_TIMELINE&fref=nf
Rozsądny terapeuta nie będzie chciał udzielić odpowiedzi na każde z tych pytań a uczciwość terapeutyczna powinna chociaż pozwolić przyznać się do braku pewności co do odpowiedzi na te pytania.
Czy mamy prawo etykietować wszystkich "jak leci" autyzmem....czy analizujemy konsekwencje wynikające z postawienia dziecka i rodziców przed takim drogowskazem?
Zdaję sobie sprawę że wiele osób odpowie...
ale przecież jak "wpiszą mu autyzm" to będzie miał dotację i szansę na terapię, to nic złego....
zapewne nic, jeśli trafi w miejsce, które nie wciśnie dziecka w kolejny gotowy szablon pakietów, sekwencji,zadań uszytych pod hasło "autyzm" właśnie.....
Dzisiaj pozwoliłam sobie na troszkę emocjonalnej prywaty, indywidualizujmy potrzeby dzieci, programy terapeutyczne, odcinajmy się od od hasła " pewnie ma autyzm bo...." szukajmy tych znaków-kluczy, które pozwolą otworzyć dziecko, wiem z doświadczenia ,że wiele razy się to udaje bez sztampy terapeutycznej.
Czasem mam wrażenie ,że gdybyśmy dobrze poszukali w sobie to prawie każdy z nas na różnych etapach rozwoju był doskonałym przykładem spektrum autyzmu ;)
Nawołuje do zachowania rozsądku Siostry i Bracia terapeuci :)
Macie moc i używajcie jej rozsądnie :)
pozdrawiam
Ewa Bielecka-Nowakowska
https://www.facebook.com/Logolekcje/?hc_ref=PAGES_TIMELINE&fref=nf